Tuesday, June 6, 2006

同恩-Do They See Jesus In Me

Is the face that I see in the mirror the one I want others to see?
Do I show in the way that I walk in my life the love that you've given to me?
My heart's desire is to be like you in all that I do, all I am

Do they see Jesus in me?
Do they recognize your face?
Do I communicate your love and your grace?
Do I reflect who you are in the way I choose to be?
Do they see Jesus, Jesus in me?

Well it's amazing that you'd ever use me, but use me the way you will
Help me to hold out heart of compassion and grace
A heart that your Spirit fills
May I show forgiveness and mercy the same way you've shown it to me
CHORUS
Well I want to show all the world that You are the reason I live and breathe
So You'll be the one that they see when they see me
CHORUS
Oh, do they see Jesus in me?


Jesus said, "I am the light of the world." (John 8:12b)
_______________________________________

這是同恩在第一張專輯裡翻唱的一首JoyWilliams的福音歌曲。我覺得很有味道﹐放上來和大家分享。

有時候不禁反思﹐我到底有沒有給我身邊的人溫暖﹐給我身邊的人愛﹖我到底有沒有讓他們感覺到神所給我的一切﹖我有沒有為神做好我的榜樣﹖

我自問對待陌生人都儘量真摯善良﹐和顏以對﹔可是有時候也會被人家誤會我在惺惺作態..

我自問對待朋友都是用一顆最真誠的心﹐從沒騙過他們﹔可是有時候還是會讓他們感覺到我忽略了他們..

我自問對待家人也侍奉至孝﹐至少沒有絲毫叛逆的行為﹔可是有時候還是會讓他們覺得我不夠孝順﹐不算是個好孩子..

我自問對待我最愛的人我都儘量給她我的快樂﹐儘量給她我所有的愛﹔可是有時候還是會讓她覺得不夠安全感﹐覺得我的愛並非全無雜質...

我算是一個很糟糕的人嗎﹖有人可以告訴我嗎﹖

我只想讓我身邊所有的人都感覺開心﹔我只想讓我最愛的人感覺幸福溫暖...如果我做得不夠好的﹐請原諒並包容我...

可以嗎﹐我的朋友﹖可以嗎﹐我的愛人﹖

0 句噼里啪啦:

Post a Comment

我府文章能吐润 谁家笔墨见生香

Related Posts with Thumbnails